ابزار تولید محتوا، ابزارهای کیورد ریسرچ ، ابزار بررسی کپی بودن محتوا

ابزار تولید کحتوا

تولید محتوا سئو شده مراحلی دارد که برای هر مرحله ابزار متنوعی وجود دارد برای مراحل کیورد ریسرچ، بررسی کپی بودن محتوا، یافتن کیوردهای پرسرچ و سئو محتوا این ابزارها معرفی شده اند برای آموزش تولید محتوا سئو شده نیز می توانید به مقاله ای با همین عنوان در وبسایت دکترمهندس مراجعه نمایید

سرچ کنسول (google search console)

دلیل اینکه این ابزار را به صورت جدا از دسته بندی های دیگر و قبل از شروع لیست ابزارها آوردیم این است که سرچ کنسول عصای جادویی سئو است و در تمام مراحل سئو کاربرد دارد برای تحقیق کلمه کلیدی، تعیین عنوان ریپورتاژ، آپدیت محتوا، کیورد تارگتینگ، بررسی تکنیکال سئو و کاربردهای بسیار دیگر، سرچ کنسول و اطلاعات آن باید همواره مورد توجه شما باشد.

لیست ابزار تحقیق کلمات کلیدی (keyword research)

کلمه کلیدی یک عنصر حیاتی در سئوی مدرن است. چه در حال راه اندازی یک وبلاگ قدیمی باشید و چه در حال توسعه استراتژی محتوای خود برای یک وبلاگ جدید شما باید لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را داشته باشید. کلمات کلیدی با کیفیت یکی از کارآمدترین راه ها برای جذب ترافیک ثابت و عالی در سایت شما هستند. در ادامه فهرستی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است:

KWFinder

استفاده از این برنامه، کلمات کلیدی با سئوی پایین را شناسایی می کند، کلمات کلیدی را با هر هدف زبانی و در هر مکانی پیدا می کند، گزینه هایی را از لیست کلمات کلیدی قدرتمند انتخاب کنید، آمار دقیقی برای رقابت کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد و از فیلترها برای اصلاح فهرست پیشنهادات کلید واژه استفاده می کند.

GrowthBar

این ابزاری عالی برای بازاریابان و وبلاگ نویسانی است که عجله دارند و می‌ خواهند مشکل رتبه‌ بندی یا پیشنهادات کلید واژه همراه با نتایج جستجوی آنها نمایش داده شود. ویژگی منحصر به فردی که اخیراً به این ابزار اضافه شده، تولید طرح کلی محتوا است. شما می توانید تنها با یک کلیک از آن برای ایجاد طرح کلی محتوا  جهت وبلاگ یا وب سایت خود استفاده کنید. این یک ابزار سودمند برای پیدا کردن کلمات کلیدی، تعداد کلمات، سرصفحه ها، تصاویر، پیوندها و موارد دیگر است. از دیگر ویژگی های برجسته GrowthBar ایجاد خطوط کلی محتوا با هوش مصنوعی، ردیابی رتبه کلمات کلیدی و… است.

Long Tail Pro

بر کسی پوشیده نیست که کلمات کلیدی دم بلند و طولانی، استاندارد جدید سئو هستند.  این ابزار کلمه کلمات کلیدی دم بلند را برای سایت‌های خاص تولید می‌ کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به

تعیین معیارهای دقیق و قدرتمند کلمات کلیدی و ارائه توصیه هایی برای جذب ترافیک ارگانیک اشاره کرد.

SpyFu

این ابزار برای تجزیه و تحلیل استراتژی های SEO رقبای شما است. SpyFu کلمات کلیدی با ارزش و تقریباً دست نخورده را ارائه می دهد. از مهم ترین ویژگی های آن مقایسه وب سایت های مختلفی است که برای یک عبارت جستجو رقابت می کنند.

روش یافتن کیوردهای پرسرچ

هنگام بحث در مورد آموزش تولید محتوای سئو شده، نکته مهم انتخاب کردن کلمه کلیدی یا کیورد هایی است که می توانند مخاطب را برای خواندن ادامه مقاله ترغیب کنند. آگاهی از روش یافتن کیوردهای پرسرچ باعث می شود تا شما بتوانید عباراتی را جستجو کنید که افراد تمایل بیشتری برای تایپ آن ها در موتورهای جستجوگری مانند گوگل دارند.

استفاده از این کلمات کلیدی باعث می شود تا محتوا سئو شده به صورت استراتژیک در رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار بگیرد. کیورد های پرسرچ همچنین کمک می‌کنند تا شما بتوانید محتوای خود را بر اساس آنها بهینه کرده و به نیاز کاربران در این پخش به‌خوبی پاسخگو باشید. برای این منظور می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

Google Trends

برای یافتن کلمات کلیدی پر طرفدار و پر سرچ می توانید از این سرویس گوگل استفاده نمایید. این سرویس به شما کمک می‌کند تا به میزان تمایل مخاطبان را در هر نقطه از راحت تر دسترسی داشته باشید. علاوه بر این با استفاده از این ابزار جستجوی آنلاین می‌ توانید به تنظیم داده های جستجو، مقایسه اصطلاحات بر اساس جغرافیا و بازه زمانی بپردازید.

answer The Public

این ابزار رایگان از موتورهای جستجوگر گوگل و مایکروسافت بینگ استفاده می‌کند و یک پایگاه داده عظیم دارد که می‌ تواند پیش‌ بینی کند، جستجوگران چه چیزی می‌ پرسند. از طرفی با استفاده از آن می توان به تجسم زیبایی از داده ها دست پیدا کرد.answer The Public  ابزا مبتنی بر سوال است، زیرا مکان و ناحیه مورد بحث را جستجو کرده و در مورد موضوعات خاص مردم آن مکان صحبت می‌ کند و در واقع یک بینش و نگرش واقعی در مورد جایگاه موضوع ارائه خواهد داد.

WordStream Suggestion Tool

با استفاده از این ابزار شما می توانید عبارات کلیدی طولانی تر و موثرتری دست پیدا کنید. فقط کافی است یک کلمه کلیدی وارد کنید و سپس صنعت و کشور خود را (در صورت تمایل) انتخاب کنید. لیستی از  پیشنهادات کلید واژه مرتبط از جمله تغییرات کلید واژه و طولانی تر کردن آن و همچنین حجم جستجوی آنها در گوگل و بینگ دریافت خواهید کرد.

با استفاده از این ابزار می‌ توانید یک URL وب‌ سایت مانند صفحه اصلی رقیب وارد کنید تا پیشنهادات و ایده‌های متنی کلمه کلیدی را دریافت کنید. این به شما در رقابت با مشاغل مشابه کمک می کند. از دیگر ویژگی های WordStream Suggestion Tool یافتن داده های مبتنی بر مکان و کلمات کلیدی بین المللی و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کلمات کلیدی PPC  است . از طرفی ابزارهای زیادی را برای کمک به شما در بهینه سازی کمپین های بازاریابی آنلاین ارائه می دهد.

نکته مهم : قبل از استفاده از ابزارهای مختلف جهت تحقیق کلمات کلیدی پر جستجو، شما باید بتوانید هدف خود را از نوشتن محتوا تعیین کرده، کلمات کلیدی مدنظرتان را تجزیه و تحلیل نموده، رقبای خود را شناسایی کرده و درباره سؤالات مخاطبان تحقیق نمایید. اینها تنها بخشی از فرایند انتخاب کلمه کلیدی پر جستجو برای محتوا سئو شده است.

لیست ابزار بررسی کپی محتوا

محتوای کپی شده می تواند رتبه بندی شما را در گوگل تنزل دهد، در واقع نه تنها کاربران بلکه موتورهای جستجوگر چون گوگل تمایلی به مطالعه و انتشار محتوای تکراری ندارند. در صورتی که محتوا کپی باشد به صفحات بعدی جستجوگر انتقال داده می شود و این بدان معنی است که شما مخاطبان کمتری خواهید داشت. اما چگونه میتوانیم محتوای کپی را تشخیص دهیم؟ ابزارهای متعددی برای بررسی کپی محتوا ارائه شده‌اند. در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

Scribbr

این یکی از ابزار رایگان بررسی محتوای کپی شده است که نسبت به دیگر ابزارها، قدرت ارزیابی و تشخیص بیشتری در این زمینه دارد. البته نسخه های کامل تر Scribbr نیاز به خریداری دارند. این ابزار منحصر به فرد به کاربران این امکان را می دهد تا هرگونه سرقت علمی احتمالی را تشخیص دهند و از انتشار آن خودداری کنند.

Unicheck

با استفاده از این ابزار می توانید حدود 200 کلمه از سند را به صورت رایگان مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. این ابزار علاوه بر تشخیص و برجسته سازی تشابه متون کپی شده به منابع آنها نیز اشاره می کند.

 PlagSpotter

تنها در عرض کمتر از یک دقیقه می تواند محتوای کپی شده را تشخیص داده و به طور خودکار آن را شناسایی و اسکن کند. PlagSpotter به شما این امکان را می دهد که با چند کلیک آسان سایت یا URL های انتخابی خود را به طور کامل بررسی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL های خود را کپی/ پیست کنید، به sitemap.xml پیوند دهید، یا به صورت جداگانه فایل txt.xml خود را آپلود کنید. سپس می توانید هر چقدر که نیاز دارید، محتوا را  بررسی کنید.

خدمات بررسی محتوای تکراری با PlagSpotter کاربردی آسان با قیمت مناسب و قابل استفاده برای هر کسی است که محتوای آنلاین را مدیریت می کند. این تضمین می‌ کند که تمام محتوای شما اصلی است. همچنین از این طریق میتوان کاربرانی را که محتوای شما را بالا برده‌اند و در جای دیگری پست کرده‌اند، پیدا نمود. این سیستم ایده آل یکپارچگی و ماندگاری محتوای شما را تضمین می کند.

Quetext

این ابزار بررسی کننده محتوای تکراری به صورت رایگان و پولی کار می کند. خرید این ابزار به شما این امکان را می دهد که کلمات بیشتری را بررسی کنید. Quetext همچنین کتاب ها و مقالات دانشگاهی را برای یافتن محتوای سرقت شده و ارائه یک استناد دقیق اسکن می کند.

لیست ابزار سئو محتوا

ابزار سئو محتوا به شما کمک می کند تا بتوانید در فرصت کمتری به کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها دست پیدا کنید. در واقع با استفاده از این ابزار شما می توانید به اهداف زیر جهت ارتقاء محتوای خود دست پیدا کنید:

تغییر در استراتژی های محتوا جهت تولید محتوای با کیفیت تر
ارائه گزارش و بررسی سایت رقبا
ارزیابی عملکرد چند سایت به صورت همزمان
تجزیه و تحلیل داده ها در صفحات گسترده
صرفه جویی در وقت
ارائه گزارشات دقیق تر تنها با یک کلیک
بررسی و اندازه گیری عملکرد جستجو با زبان های مختلف و خارج از مرزها

حال که از اهمیت ابزار سئو محتوا آگاه شدید، در زیر به لیستی از این ابزار اشاره شده است:

گوگل آنالیتیکس

گوگل با فرآیند سئو به خوبی آشناست و برخی از بهترین ابزارهای سئو محتوا را ایجاد کرده است. گوگل آنالیتیکس یک  ابزار رایگان برای نظارت دقیق بر ترافیک وب سایت است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید میزان مرور و آمار بازدید از سایت خود را مشاهده کنید.

با استفاده از این ابزار همچنین می توانید به تحلیل و بررسی ورودی ها، زمان ورود و خروج شان، نحوه فعالیت کاربران دسترسی پیدا کنید. این ابزار به وب مستر ها و بازاریاب ها این امکان را می‌ دهند تا به اطلاعات گسترده‌ای در مورد کاربران دست پیدا کنند و راحت تر سایت خود را مدیریت نمایند.

jetseo

جت سئو ابزاری است که به صورت آنلاین وب سایت شما را بررسی کرده و رتبه آن را در گوگل نشان می دهد. با استفاده از این ابزار شما می توانید علاوه بر آنالیز سئو محتوای تولید شده در وب سایت به بررسی کلمات کلیدی و رتبه این کلمات در سایت بپردازید و خطاهای موجود و مشکلات فنی سایت را بررسی کنید.

این ابزار هوشمند در نهایت باعث می شوند تا شما ما با داشتن گزارشی جامع از تجزیه و تحلیل سایت و عملکرد آن بتوانید محتوای سئو شده تنظیم کنید که در صدر سایت رقبا قرار بگیرد. تنها ایراد وارد شده به jetseo این است که نمی‌ تواند آمار درستی در مورد بک لینک ها ارائه دهد.

SEMrush

در میان بهترین ابزارهای SEO در بازار فهرست شده است، ویژگی های شگفت انگیزی از SEO را ارائه می دهد و به شما کمک می کند، رتبه بندی وب سایت های خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. با استفاده از این ابزار شما می توانید استراتژی های مورد استفاده توسط رقبا را بررسی کرده، تجزیه و تحلیل عمیقی بر روی بک لینک ها داشته و به استراتژی های تبلیغاتی رقبا دست پیدا کنید.

همچنین با استفاده از آن می توانید به 5 تا 10 کلمه کلیدی بسیار خاص که رقبای شما قبلا استفاده کرده اند، دسترسی پیدا کنید. از دیگر ویژگی های برجسته SEMrush می توان به پیدا کردن

کلمات کلیدی طولانی و ایده های گروه تبلیغاتی، دریافت روند سالانه کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل دشواری کلمه کلیدی و بهبود ترافیک ارگانیک اشاره کرد.

Ahrefs

این دیگر ابزار محبوب و پرطرفدار تولید محتوای سئو شده است که باعث می شود تا ترافیک جستجو سایت شما افزایش پیدا کند. این ابزار همچنین به بهینه سازی وب سایت ها کمک می نماید. با استفاده از این موتور خزنده روزانه ۸ میلیارد صفحه را میتوان پردازش کرد و فهرست جدیدترین بک لینک ها را فقط در عرض ۱۵ دقیقه به روز رسانی نمود.Ahrefs  به راحتی می‌تواند جایگزین چندین ابزار شود و ایده‌های جدیدی برای لینک سازی و تجزیه و تحلیل محتوا ارائه بدهد. آمار و رتبه بندی، دسترسی به داده ها جهت تجزیه و تحلیل بیشتر، نمودار های مختلف برای نمایش بصری و… تنها بخشی از مزایای این ابزار تولید محتوا سئو می باشد.

Linkody

لینکودی یک ابزار ردیابی بک لینک است که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای Ahrefs باشد. با استفاده از این ابزار مانیتورینگ، بک لینک ها بهتر انجام خواهند شد و لینک های مفید از مضر تشخیص داده می شوند. از طرفی با گزارش ایمیل و تحلیل استراتژی بک لینک رقبا شما می توانید بک لینک های استراتژیک و مهم خود را ساخته و بر روی آنها نظارت داشته باشید.

درخواست تولید محتوا سئو شده

برای درخواست تولید محتوا سئو شده می توانید از راه های ارتباطی ذر بخش تماس با ما اقدام نمایید

علی آهوی آتشین

مدیر تیم برندینگ پزشکی «دکترمهندس»

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *